zondag 17 april 2011

Patroon van roze en groene bloem uit vorige berichtje

Onverwacht visite vandaag. Niet voor de visite, wel voor ons. Ik was onze afspraak vergeten in de agenda te zetten. Stond wel in mijn kleine agenda, maar daar kijk ik nooit in. Maakte niks uit. Gelukkig waren we thuis en was het heel gezellig. Alleen tot nu toe geen tijd gehad om het patroon te typen. Maar nu even wel dus hier is het:

Het patroon van de roze en groene bloem gaat als volgt:
5 lossen haken en tot ring sluiten met halve vaste. 1e toer: 3 lossen (= 1e stokje) + 9 stokjes in de ring haken. Toer sluiten met halve vaste in 3e losse aan begin. 2e toer: nieuwe kleur, 1 halve vaste op 1 stokje van vorige toer. *4 lossen, 1 losse om te keren en teruggaand 4 vasten op de lossen haken, 1 losse om te keren en teruggaand haken: 1 vaste, 3 stokjes, 4 stokjes op de losse van het keren aan de punt, en teruggaand langs de andere kant: 3 stokjes, 1 vaste*. Dan haaknaald in het midden van de bloem steken (van boven naar beneden), draad ophalen en 1 vaste haken, 1 stokje van de vorige toer overslaan, 1 halve vaste. Vanaf * tot * 4x herhalen.

Je hebt dan 5 bloemblaadjes in totaal. Bij de blauwe bloem heb ik 6 blaadjes gehaakt. Dan sla je geen steek over. De blaadjes zitten dichter bij elkaar. Dat is maar waar je voor kiest.

Als je niet uit het patroon komt, laat het me weten misschien kan ik helpen! Succes ermee, het worden hele leuke bloemetjes, vind ik.

1 opmerking:

  1. Hey Hannie,
    Ik wilde je boeketje toevoegen op mijn blog (apart) maar dat lukt niet, is beveiligd ?

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen