zaterdag 20 augustus 2011

Haken van een zig zag patroon (met gaatje)

Hieronder het zig zag patroon (met gaatje) van het zonnige dekentje (zie vorige berichtje. Volgens mij is die foto ook duidelijker).

Een ketting van lossen haken, zo lang als het werkstuk moet worden (een veelvoud van 13 lossen).

1e toer: 1 stokje in de 4e losse vanaf de haaknaald, 1 stokje in elk van de volgende 3 lossen (nu heb je 5 stokjes), * 3 stokjes in 1 losse, 1 stokje in elk van de volgende 5 lossen, 1 losse overslaan, 1 stokje in elk van de volgende 5 lossen *, herhaal van * tot *. Je moet eindigen met 5 stokjes aan het eind (hou je wat lossen over dan haal je die uit).




2e toer: 1 halve vaste in het 2e stokje vanaf de haaknaald. 3 lossen (= 1e stokje), 1 stokje in elk van de volgende 4 stokjes (nu heb je 5 stokjes), * 3 stokjes in 1 stokje, 1 stokje in elk van de volgende 5 stokjes, dan 2 stokjes overslaan, 1 stokje in elk van de volgende 5 stokjes, herhalen van * tot *.

Steeds de 2e toer herhalen.







SUCCES !!  SUCCES !!  SUCCES !!


-- EN EEN FIJN EN ZONNIG WEEKEND --

6 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig, inspiratievol en leerzaam blog heb je!
    Ik ben dan ook gelijk volgster geworden :-)
    Fijne zondag verder en welkom op mijn blog natuurlijk.
    groetjes van Margreet
    http://haakmand.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook graag zo'n dekentje maken dus ik ben heel blij met je uitleg :-)
    Maarrrr volgens mij is er een klein foutje in de uitwerking van de 1e toer geslopen. Klopt het dat er tussen de * * moet staan *3 stokjes in 1 losse, 5 stokjes in de volgende 5 lossen, 1 losse overslaan, 5 stokjes in de volgende 5 lossen*
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het weggetje met het auto'tje vind ik erg leuk
    kon ik zelf maar zulke leuke dingetjes maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je de eerste toer hebt gehaakt moet je dan ook weer 3 losse haken voor het begin van de 2e goed?

    BeantwoordenVerwijderen