zondag 22 januari 2012

Van alles wat

Een minivaasje van de kringloop, 4 cm hoog. Daar moest een piepklein bloemetje voor gehaakt worden.
Genieten jullie ook zo van de zondag?
Ik heb nog geen stap buiten gezet. Beetje gerommeld in huis, gelezen en dit bloemetje gemaakt.
Wat doen jullie zoal?

Op het weblog van Willy staat een logje over kinderboeken met de namen van haar kinderen. Dat vond ik zo leuk dat ik meteen in onze boekenkast ben gaan kijken naar kinderboeken met namen. Niet van onze kinderen, daar heb ik geen boeken van. Maar ik vond toch een aantal boekjes.
De boekjes van Marieke zijn speciaal. Die kreeg ik van mijn opa en oma toen ik naar de 1e klas ging en leerde lezen. Steeds als wij op bezoek gingen of als ze bij ons kwamen kreeg ik een nieuw deeltje, 10 in totaal. Bij gebrek aan ruimte hebben ze lange tijd in een doos op zolder gestaan en ik heb ze wel eens weg willen doen. Nu ben ik zo blij dat ik ze nog heb. Oudste dochter heeft een vriendin die Marieke heet. Misschien geef ik ze ooit aan haar.

De illustraties in de boekjes Saskia en Jeroen en Lotje, van Jaap ter Haar, zijn van Rien Poortvliet.
 

3 opmerkingen:

  1. ik heb ook zo'n zalige zondag ! ik zit nog steeds in mijn nachtkledij , en heb lekker met mijn brei en met kralen bezig geweest. Seffens nog iets lekkers koken, een lekker warm ontspannen bad en house MD op tv en het weekend eindigt op een mooie manier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej Hannie, wat een lief bloemeke.
    Hier werd het een museumzondag, het was er behoorlijk druk.
    Leuke boekjes. Ik kan oude boekjes van mijn kinderen maar moeilijk wegdoen. Naar een aantal kinderboekjes van mijzelf ben ik nog steeds opzoek.
    Fijne week, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had me zaterdag nog wel zo voorgenomen een frisse neus te gaan halen op zondag... Maar dat was ook een natte neus geworden, dus ook ik heb de hele dag lekker binnen gekeuteld. Heerlijk en die frisse neus heb ik vandaag gehaald, blauwe lucht en de zon! De batterij is weer opgeladen. Leuk hè, die oude kinderboeken. Lotje en Saskia en Jeroen heb ik ook nog in de kast staan. Ik doe ze ook niet weg, jeugdsentiment. Fijne week! Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen