donderdag 12 januari 2012

Villa Zebra in Rotterdam

Vorige week waren we in Villa Zebra in Rotterdam. Daar maken ze tentoonstellingen met beeldende kunst voor kinderen van 4 t/m 12 jaar. Oudste dochter loopt daar 3 dagen in de week stage voor haar opleiding culturele en maatschappelijke vorming. Op dit moment is er de tentoonstelling De Kannibaal met beelden van kunstenaar Joep van Lieshout die te maken hebben met leven en dood, duurzaamheid en hergebruik. Je krijgt een mooi doeboekje waarmee je langs de beelden loopt. Je kunt vragen beantwoorden en vertellen wat je in een beeld ziet. Daarna kun je je creativiteit kwijt in een workshop. Superleuk!
Je mag niet aan alle beelden komen, maar dit zijn bankjes en daar mag je op gaan zitten!
Ook is er in een aparte ruimte een kunsttentoonstelling speciaal ontworpen voor peuters en kleuters van 3 t/m 6 jaar. Er staat een enorme houten kast waar van alles uitgeklapt en open en dicht kan. Dan komt er een keuken tevoorschijn of een ziekenhuis. En er is een echte disco. Deze tentoonstelling heet Zelf! Het is heel erg mooi gemaakt.

Dus als je kinderen hebt tussen ongeveer 4 en 12 jaar. Villa Zebra is een aanrader. Onze pubers vonden het ook erg leuk.

Ik heb 4 vrijkaarten gekregen.
Kan ik daar iemand blij mee maken??

P. S.: ze hebben er ook heerlijke tosti's en cappuccino! En die kun je aan hele mooie tafels met spelletjes erop, opeten en opdrinken. En er is een leuk winkeltje met snorren en pindagummetjes.

3 opmerkingen:

  1. Ik zou het wel heel leuk vinden om daar met mijn 2 dochters (6 en 9) heen te gaan.
    Dus mij zou je blij maken met de vrijkaarten.

    Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk Hannie. Met kunst kun je niet jong genoeg beginnen. Ook een goede bestemming voor een schoolreisje.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er erg leuk uit, als de kaarten een tijdje geldig zijn, ben ik ook wel geïnteresseerd. In de paasvakantie komen we op vakantie naar Nederland, en met onze 3 jongens lijkt het me wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen