vrijdag 27 maart 2015

The making of the memory quilt



 143 vierkante lapjes van 20 x 20 cm
werden deze sprei van 2.60 x 2.23 m.


Ik knipte......


Legde een patroon.......



Streek vlieseline op de rekbare lapjes
en naaide rij voor rij
aan elkaar.
Daarna fiberfill als tussenlaag.


En een katoenen achterkant.


Het doorstikken deed ik met de hand.
Ik maakte kleine rijgsteekjes.


Daarna stikte ik van dezelfde stof
als de achterkant een bies rondom.



De sprei is een herinneringsdeken of troostdeken
voor mijn collega en is gemaakt van
kleding van haar overleden man.
Zij is er erg gelukkig mee.
 En ik ben heel blij dat ze hem mooi vindt.

<<<<<Ik wens jullie een prachtig weekend toe!>>>>>
*****
***
*

18 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt!
    Daar gaat je collega van houden en zich getroost mee voelen.
    Ben naar aanleiding van een eerder bericht van jou ook Ollily sjaaltjes aan het sparen. :-)
    Streek je daar ook vlieseline achter?
    Groetjes Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps ik heb de ollily deken bij handwerkjuffie gezien, sorry :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi en bijzonder. Ik wil er binnenkort één proberen te maken met de kleding van mijn vader. Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat prachtig. Heel emotioneel ook. Ik wil het ook een keer proberen met de kleding van mijn overleden man.
    Heb je erg mooi gedaan. Fijn voor je collega
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moeilijk om te doen. Als je vragen hebt, laat het me weten.

      Verwijderen
    2. Wat super super lief van je. Doet me heel goed. Dank je wel
      Nienke

      Verwijderen
  5. Wat een.prachtig idee.
    Ik ga zoiets maken voor mijn oudste. Al zijn favoriete kleding in een stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een leuk idee. Ik ga ook nog eens een deken maken, maar wel een maatje kleiner.

      Verwijderen
  6. Prachtig gebaar van jou! Respect !

    Fijn weekend, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er super uit.
    en dat hij gaat troosten,
    wees daarvan maar zeker.

    ik plan zelf iets gelijkaardigs,
    niet als troost, wel als mooie herinnering,
    ik heb vroeger heel veel jurkjes zelf gemaakt voor onze dochter,
    ze zijn er nog allemaal, ik maak graag voor haar als huwelijkscadeau een
    quilt met al haar bloemen- en beestenstoffen uit haar peutertijd.
    Ik heb zelfs nog een patchworkdekentje dat ze tot haar twee jaar overal mee naartoe sleurde (het hangt wat in flarden, maar ik kan er nog dingen uitknippen)

    Ze mag alleen dan niet te snel trouwen want het lijkt me gigantisch veel werk. Eerder om aan te beginnen wanneer ik ooit met pensioen ben, als het me niet lukt tegen dat ze trouwt, kan ik het uitstellen voor haar eerste (of tweede, of derde) baby, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar Brigitte dat is voor jou een fluitje van een cent. Zo snel als jij al die mooie dingen maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Petje af, wat een werk!! Met prachtig resultaat!! Wat fijn dat je je collega hier zo blij mee hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen