zondag 13 maart 2016

Pop en Beer


Wat een mooi weekend was het.
Wij fietsen wat, lazen wat, rommelden in de tuin,
gingen even naar de stad,
deden boodschappen,
ik breide nog eens een sokje,
maar dat wordt een beetje
saai om hier weer
te laten zien.

Mijn moeder bracht mijn oude popje
mee deze week.
Ze heeft het zelf gebreid. Uit haar hoofd.
Onder de kleding zit nog
een hemdje en een onderbroek.
Mijn moeder doet niks half.

Ik moest lang nadenken
hoe popje heette.
Volgens mij Engelientje.
Dat is niet een voor de hand
liggende naam, maar zo heette
mijn vroegere buurmeisje.

Beer heet gewoon Beer.

<<<<< Fijne week! >>>>>

*****
***
*

2 opmerkingen:

  1. Wat heeft je moeder dit mooi gemaakt en fijn dat het zo goed bewaard is gebleven. Schattig stel!
    Als kind had ik boekjes over Engelientje.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen