zondag 7 juni 2020

Naaldenmapje breien


Ik breide een lapje met
de gerstekorrelsteek, 1 rechts, 1 averechts,
en de volgende toer precies andersom.

Dat lapje werd een mapje voor mijn
borduurnaalden. Die naalden zaten al
jaren op een stoffen lapje gestoken.
Dit is zoveel leuker en het is zo klaar.
Halverwege breide ik een naald rechts
en een naald averechts, dan krijg je
vanzelf een vouw in het breisel.

Natuurlijk moest op de voorkant
een gehaakt bloemetje komen.


Het idee is van Ingrid van Ing-things
en ik vind het een heel goed idee.

Dank je wel!

*****
***
*

3 opmerkingen:

  1. Leuk!
    Ik geb een prachtig geborduurd exemplaar, speciaal voor mij gemaakt door een cliënt die nuet meer leeft; je begrijpt vast dat die mij heel dierbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig mapje en met de bloem erop ziet het er vrolijk uit. Echt een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen