zondag 27 maart 2011

Uitslag give away en lieveheersbeestje met patroon

Fijn dat jullie de prikkertjes leuk vinden. Ik heb al jullie namen in een mandje gedaan en jongste dochter heeft vier briefjes met namen getrokken. Helemaal officieel dus.

Marloes
Fansels
 MadebySan
Heleen

Willen jullie s.v.p. jullie adressen mailen dan stuur ik de prikkertjes naar jullie op. Veel plezier ermee!


Gistermiddag heb ik opnieuw geprobeerd een lieveheersbeestje te haken. Best aardig gelukt. Ik was vrijdag bij Xenos en daar lagen zakjes met gehaakte lieveheersbeestjes erin. Zo kwam ik op het idee. En ik vind ze gewoon leuk. In het voorjaar ontwaken ze uit hun winterslaap. Je ziet ze nu tevoorschijn komen.
Bij Xenos zaten ze in een zakje, ik zocht ze vroeger in de tuin en stopte ze in een glazen pot met blaadjes erbij. Plastic op de bovenkant met gaten erin geprikt en een elastiek erom. Mijn kinderen deden dat ook. Maar ze werden altijd dezelfde dag weer vrijgelaten.
Ik heb wat plaatjes van de beestjes bekeken. Ze hebben grote witte ogen (of vlekken). Manlief heeft zich er mee bemoeid. Hij vindt dat de witte lovertjes in mijn kralendoos goede ogen zijn. Ik wilde gewoon geen ogen (lekker makkelijk, die bedenk je er gewoon bij). Wat vinden jullie: met of zonder ogen???
Patroontje: 5 lossen haken en tot een ring sluiten met een halve vaste. 3 lossen (= 1e stokje), 11 stokjes in ring. Toer sluiten met halve vaste in 3e losse aan het begin. Zwart aanhechten, in volgende steek een vaste haken, dan 2 stokjes in de volgende steek,  en weer een vaste in de daarop volgende steek. Afhechten. Stippen van glaskraaltjes op de bovenkant naaien. Ogen maken of gewoon zo laten. Als je de onderkant wilt afwerken kun je er een stukje vilt onder naaien. Succes!!
Ik heb de beestjes met een draadje op een rietje vastgemaakt. Als je dunne rietjes hebt of koopt kun je het rietje door het gaatje steken van de beginring. Of de ring groter maken door een paar lossen meer te haken.
Jongste dochter wilde best een keer op de foto. Alleen niet met haar hele hoofd.

8 opmerkingen:

  1. zonder ogen ! ( en proficiat aan de winnaars )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ! wat leuk! Dit is de eerste keer dat ik een Give-Away heb gewonnen! En wat voor een ... een superleuke. Dank je wel!!!!!!

    X San

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd allemaal!! Wat een schattige lieveheersbeestjes, ik vind met ogen en straks krijg je nog 10 verschillende meningen, dus gewoon doen wat je zelf wilt! Vind je blommen ook weer prachtig, vooral die veelkleuren!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joehoe!! Ik heb ook de give-away gewonnen. Wat leuk.
    Ik zal ze tijdens de verjaardag van mijn dichter zeker gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat ik winnaar ben. Ik ga ze gauw gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey, ik ben ook een winnaar, dat is leuk.
    Ik ga ze gebruiken op mijn eigen verjaardag!!
    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de prikkertjes vandaag gekregen! Ze zijn erg leuk, nog bedankt!

    Groetjes Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ik heb de prikkertjes ook al, hartstikke leuk, dankjewel, eigenlijk zonde om te gebruiken.

    Fijne zondag, groetjes
    Truus.

    BeantwoordenVerwijderen