woensdag 2 maart 2011

Volgen, volgt, gevolgd en een patroon van een minibloemetje

Bedankt voor jullie aardige, grappige, leuke en lieve reacties. Zo leuk om te lezen! Natuurlijk kijk ik ook regelmatig op jullie weblogs en laat ook wel eens een berichtje achter. Er is alleen een klein probleempje. Het volgen lukt niet. Dat wil ik eigenlijk niet hardop zeggen (of liever typen) want dat staat zo knullig. Ik typ mijn berichtjes altijd op mijn mini laptop. Dat vind ik een heel handig ding. Hier in huis hebben ze me uitgelachen, maar daar heb ik me niks van aangetrokken toen ik hem kocht. Alleen niet alles gaat dus goed weet ik nu. In het weekend keek ik op onze andere computer (die altijd bezet is, daarom heb ik die mini voor mezelf) en zag dat ik heel veel niet zie op mijn computer. Bijvoorbeeld de volgers niet die erbij komen en als ik zelf iemand wil volgen krijg ik dus ook een half scherm. Ik snapte niet hoe ik het voor elkaar moest krijgen. Nu dus wel (gelukkig lag het niet aan mij maar aan mijn computer). Volgend weekend ga ik me hier in verdiepen (als ik tenminste de kans krijg om achter de computer te zitten).
Deze foto stond al op mijn vorige weblog. Maar speciaal voor manlief die vandaag jarig is nog een keer dit slingertje.
En een lekker taartje hoort er natuurlijk ook bij. De bloemetjes op de prikkertjes zijn heel klein en heel gemakkelijk:

Het patroon is als volgt: 4 lossen tot een ring verbinden. 2 lossen, omslaan lus ophalen, omslaan en door 2 lussen halen, omslaan en door ring lus ophalen, omslaan en door 2 lussen halen, omslaan en door 3 lussen halen, 2 lossen, 1 vaste in ring. Nu is 1 bloemblaadje klaar. Nog 2 blaadjes op dezelfde manier haken. Afhechten. Van een andere kleur aan achterkant bloemetje draadje aanhechten door het gaatje naar voren halen, een knoopje erin leggen, draadje door gaatje terug naar achter steken en afhechten. Bloemetje op de prikker schuiven door een lusje aan de achterkant. Succes!!!!

Als je de prikkers leuk vindt, maar geen zin hebt om ze te maken. Ik ga er een stuk of wat weggeven. Moet er even over nadenken hoeveel en wanneer en zo........

7 opmerkingen:

  1. Leuk idee, die bloempjes voor op de taart....moet gelijk denken aan alle taarten in de banketbakkerswinkel hier in de stad. Die maken van die kindertaarten met van die afzichtelijke plastic poppetjes erop. Veel leuker om daar van die mooie bloemstekertjes op te zetten....dit idee ga ik onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk herkenbaar verhaal. Ook ik heb een mini-putertje om toch ook eens aan de beurt te komen. En inderdaad wat hebben ze gelachen! Maar voor mij is het een rijkdom! Ik heb alleen geen problemen met volgen.
    Fijn dat je nu ontdekt hebt hooe het moet. Zó frustrerend als dingen niet lukken!
    *noflike*avond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hannie, wat een leuk idee die prikkertjes.
    Gefeliciteerd ook met de verjaardag van je man.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hannie, gefeliciteerd....enne je mag ze mij geven als give away...ik hou me aanbevolen :-)

    Groetjes
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd!! Erg leuk die prikkers!!

    Succes met volger worden, valt best mee, is niet zo moeilijk en gewoon de pc kapen!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke verjaardagsversiering, leuk idee en bedankt voor het patroontje! Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, dat ga ik ook eens proberen (als ik tijd heb .... )

    BeantwoordenVerwijderen