zaterdag 30 april 2011

30 april 2011 Koninginnedag en gehaakte vlaggetjes

10 jaar geleden werd ons neefje geboren. Daarom voor ons een speciale dag vandaag. Een oranje dag met een gouden randje. Grote neef .... Van Harte en over 2 weken vieren we feest, want morgen vertrek je voor een week naar New York.

En natuurlijk is het ook Koninginnedag vandaag. Dat is iets minder speciaal, maar wel gezellig. De oranje tompoucen zijn gekocht en straks gaan we even naar de vrijmarkt hier in de stad. Oudste dochter vertrekt naar Utrecht (veel gezelliger daar natuurlijk, vindt zij) en zoonlief gaat naar Dordrecht naar een dancefeest.

Ik wilde een oranje berichtje maken voor vandaag, maar ik heb niet zoveel oranjes. Een badhanddoek, een plastic tas van de ING bank, een blikje met een oranje onderkant en dat is het wel zo'n beetje. Nou niet zo geschikt voor een leuke foto. Wel had ik afgelopen maandag een groot blik pepermunten gekocht. Dit keer eens niet om het blik, maar om de inhoud. Maar wel een echt koninginnedagding. Dus haakte ik een oranje slingertje, want oranje haakkatoen heb ik wel. Het vlaggetje zit om een grote houten prikker genaaid. Vorige week bestelden wij wat lekkere hapjes op een terrasje en daar lagen die prikkers bij. Ik vond het eerst niet netjes om ze mee te nemen, maar volgens manlief verdwenen ze toch in de prullenbak als we ze gebruikt zouden hebben. En daar had hij gelijk in dus verdwenen ze in mijn tas. Nu is 1 prikker een vlaggetje geworden.

Ik ben bijna vergeten dat we nog iets in een oranje kleur in huis hebben. Hoe kan ik het vergeten.... kater Tijger. Hieronder een hele luie foto van hem. In de zon op de vensterbank. Met zijn voorpoten en zijn achterpoten gestrekt.

3 opmerkingen:

  1. haha tijger is schattig en de vlaggetjes zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er echt wat feestelijks van gemaakt Hannie! Heel leuk gedaan, de vlaggetjes zijn prachtig. En wat leuk dat je mijn hartje uit gaat proberen, spannend, ik ben heel benieuwd of het te volgen is!
    Fijne dag en liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Oranje blogje hoor! Wat een schattig vlaggetje heb je gemaakt!

    En heb je nog wat vrijmarkt schatten gevonden?

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen