zaterdag 19 juli 2014

Vakantie, een gehaakte ananas en een pruimentaartje


A crochet pineapple.
You will find the pattern here.

Mijn vakantie is begonnen, wat
een heerlijk gevoel is dat. Eindeloze
weken vrij in het vooruitzicht.
Ja, ik weet het, het is ook zo weer
voorbij. Maar nu geniet ik van het
vooruitzicht.

Ik haakte een ananas. Het patroon
vind je hier. Een klein elastiekje haakte ik mee
en daarmee bevestigde ik de ananas aan een rietje.

Het pruimentaartje heb ik aan onze buren te danken.
Zij zijn op vakantie en de pruimen zijn rijp.
Met bloem, suiker, boter en een ei maakte ik deeg.
Daarop de gehalveerde pruimen. 
Even in de oven.
En lekker dat het was................

Er hangen nog een heleboel pruimen aan de boom dus
ik maak ook een taartje voor de buren als ze terugkomen.

<<<<< FIJN WEEKEND ALLEMAAL >>>>>

*****
***
*



5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tropische ananas! Staat super zo, en dat taartje ziet er heerlijk uit! De pruimen zijn nu top! Geniet van je heerlijke weken. Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me heerlijk dat taartje!
    Fijne vakantie, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie ananas!
    pruimen zijn ook heel lekker in crumble.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ananasje heb ik als patroon ook al voorbij zien komen en ook al gehaakt her en der....doet zo heerlijk zomers aan en zeker met deze tropische temperaturen....fijne vakantie!Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn oog valt natuurlijk direct op dat taartje ( sorry hihihi ... ben nu eenmaal zo'n snoepkous ) .Was maar grapje hoor hmmm :-)
    Die ananas vind ik zeer tof gedaan, het geeft direct vakantiestemming.
    Oh ja, ben hier nieuw. Vind jouw blog zo leuk dat ik volger geworden ben. Kom maar gerust eens piepen op mijn blog.

    Fijne zondag, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen