zondag 17 juni 2018

Borduursels en patroontje gehaakt randje


Deze hanger heb ik gemaakt
van een doosje camembert.
Ik bewaar (te)veel.
Labels uit kleding (inderdaad Moon),
ophanglusjes uit kleding
en dus ook
spanen doosjes van
brie en camembert.



Eerst heb ik het doosje geverfd met
Ecoline en daarna borduurseltjes
aangebracht.
  

Een randje gehaakt van katoen.
Dat heb ik op de rand 
van het doosje gelijmd
met textiellijm.



Wil je ook zo'n randje haken?

Het gaat als volgt:
Haak een rijtje lossen (zolang als je het randje wilt hebben).
Daarna een vaste in de 3e losse vanaf de haaknaald, 1 vaste in de volgende steek, *2 lossen, halve vaste in de 2e losse vanaf de haaknaald, 1 steek overslaan, in de volgende 3 steken elk 1 vaste haken*. Herhaal van * tot *.

Succes!

 
Ik heb me dus weer prima vermaakt
in het weekend. Jullie ook
hoop ik.


Fijne week allemaal!

*****
***
*



3 opmerkingen:

  1. Met eenvoudig materiaal zoiets fijn en moois maken is echt toppie! Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!! En knap gedaan! Hoe kom je erop om zo'n doosje te gebruiken! Daar zou ik niet zo snel op komen. Als je nog een idee hebt voor die ophanglusjes... hier ligt een hele zak vol, heb er nog nooit wat mee gedaan, maar knip ze er toch iedere keer uit, zonde om weg te gooien, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je brengt met op een idee. Ook leuk om iets voor Kerstmis te maken. Een geborduurd kerstmotiefje en dan een rood of wit randje er omheen.

    BeantwoordenVerwijderen