zondag 27 februari 2011

Nog meer Japanse bloemen

Mijn boek is nog steeds niet uit, maar ik heb wel nog een paar Japanse bloemen gehaakt. Ik kan het niet laten. Het is ook echt freubelweer vandaag. Soms is dat fijn (regen) dan hoef je je niet schuldig te voelen dat het grasveld nog steeds bezaaid ligt met takken en houtblokken, want je kunt je toch niet kletsnat laten regenen...... Gelukkig heeft de buurjongen aangeboden de rest van de takken tot kachelhoutjes te verwerken. Hij zit tussen twee studies in, heeft dus tijd over, en kan een zakcentje gebruiken. Iedereen blij. En ik neem liever de haaknaald ter hand dan de (ketting)zaag.

Marloes is deze bloemen ook aan het haken en vroeg wat ik er van ging maken. Dat weet ik dus nog niet. Ik doe dat vaak verkeerd om. Dan zie ik iets leuks en begin. Voordat ik er erg in heb heb ik een stapel vierkantjes, bloemen of een heleboel poppetjes. Ik hou ook erg van herhaling. Dat was ook met de poppetjes. Ik maak ze het liefst in alle kleuren die ik heb, maar wat moet je er dan mee??? Weggeven en de rest heb ik in een blikje gestopt. Zo ook met de bloemen. Misschien maak ik er een verjaardagsplacemat van (wij dekken de tafel altijd mooi voor de jarige) of een slinger of een kussenhoesje of een plaid (dan moet ik er heel veel haken). Misschien heeft iemand nog een goed idee? Ik hoor het graag.

10 opmerkingen:

  1. Ik vind ze zo op stokjes eigenlijk wel heel erg leuk!
    ~ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, een boeketje van die bloemen is supermooi! Ik heb hetzelfde met de hele berg hartjes en bloemetjes die ik heb liggen hier, al slinkt die soms ook wel wat doordat ik ze te pas en te onpas gebruik op kadolabeltjes, ansichtkaarten en kadootjes. Maar ik zit er over te denken om ze aan de onderrand van het rolgordijn op mijn werkkamer te bevestigen, als fleurige noot en dan kan ik daarmee gelijk de lijmvlekken maskeren die op het rolgordijn zitten (tsja, moet je maar niet van die goedkope zooi willen kopen....dan krijg je dat)

    Verder lijkt een kussensloop me ook wel mooi van jouw bloemen. Of misschien een grannyblok haken en dan een rand van die bloemen er omheen bevestigen of zo?

    Groetjes,
    Marièlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of handtassen van haken ?

    Groetjes
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze erg leuk, misschien een sjaal ervan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er vanmiddag even één proef gehaakt (eerst patroontje even grotendeels omgezet naar het nederlands ;) ) .... Ze zijn leuk en haken lekker weg....
    Weet niet, soms heb je dat met bepaalde patronen....
    Hmmm, geen idee wat je er nog meer mee zou doen....
    Vind ze zo als boeketje ook wel leuk eigenlijk :D

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Neem op maandag 28 februari een kijkje op mijn blog en laat je verrassen...
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vraagje...?
    Zou je het patroontje willen delen? Ik vind ze zo leuk dat ik ze ook wel wil maken!
    ~ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ook ze gewoon zo als een boeketje wel erg leuk en mooi.

    Maar een slinger lijkt me ook wel erg leuk...

    Moeilijk!!!!!!

    Succes met kiezen wat het wordt;-)

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie ineens dat hieronder een link staat naar het patroontje... Beetje met mijn neus gekeken!
    ~ Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn mooi!! Badkamermatje, giletje (lekker flower power), een rokje met uiteraard stof erachter???? Succes!!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen