zondag 20 maart 2011

Patroon kleine granny square

Leuk alle reacties op de prikkers. Bedankt allemaal! Wat een geweldig weer vandaag. Manlief en ik hebben vanochtend een stuk over de dijk gefietst. Daarna heerlijk koffie gedronken. Vanmiddag buiten gezeten in de zon. Hyacinten in een pot gezet en viooltjes. Die hadden we gisteren in het tuincentrum gekocht. Staat gezellig. En ik heb een slingertje gehaakt. Van kleine granny squares.
Het patroon van de granny square is als volgt:
8 lossen met een halve vaste sluiten tot een ring. Toer 1: 3 lossen (= 1e dubbele stokje), 2x omslaan, lus ophalen door ring, omslaan en door 2 lussen halen, omslaan en door 2 lussen halen, 2x omslaan, lus ophalen door ring, omslaan en door 2 lussen halen, omslaan en door 2 lussen halen, omslaan en door alledrie de lussen halen, (je hebt nu 3 dubbele stokjes bij elkaar), 4 lossen. Nog 7 maal 3 dubbele stokjes samen haken met steeds 4 lossen er tussen, toer sluiten met halve vaste boven op de eerste samen gehaakte tros van 3 dubbele stokjes. Toer 2: nieuwe kleur. Met halve vaste naar 1e boog van 4 lossen, 3 lossen en 3 stokjes in boog, 4 stokjes in volgende boog, 6 lossen (= hoek), 4 stokjes in volgende boog, 4 stokjes in volgende boog, 6 lossen enz. Eindigen met halve vaste in 3e losse aan het begin van de toer.

Ik heb er een slingertje van gemaakt. Maar een etui, tasje, kussenhoes, pannenlap, verzin het maar, kan natuurlijk ook! Succes!!!!

Met "het project" japanse bloemen haken ben ik ook nog volop bezig. Er zijn 4 nieuwe bloemen bijgekomen.
Klik eens op de olifant met het roze hart hiernaast. Op dit weblog is een actie gestart voor de slachtoffers in Japan. Een schilderij/tekening of wat je wilt maken op kaartformaat of A4. Goed initiatief. Ik doe mee!

4 opmerkingen:

  1. Zo leuk, al die patroontjes!!
    Ga je volgen vanaf nu!

    Groetjes Geriene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke haakwerkjes weer.
    Fijne zonnige dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie dingen maak je!

    Ook ik ga je volgen vanaf nu.

    Groetjes,

    Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hai hannie
    ik heb je foto meegenomen en een link op mijn site gezet x van dat lieve squaretje
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/2014/01/little-granny-patroon-en-nog-wat-andere.html

    BeantwoordenVerwijderen