zondag 7 juni 2015

Muis breien en haken

 Ik haakte al een paar muisjes. Maar
ik breide er nog geen.
En omdat ik opeens zin had in iets
kleins begon ik aan een beestje.
Het had ook een beertje kunnen worden of
een kat ofzo, maar het
werd een muis.
Het lijfje is gebreid, gewoon
rechts, links.
De pootjes ook, steeds 4 steken
rechts, links. De oren en de
staart zijn gehaakt. 
 
Zo'n krul in de staart is helemaal
niet moeilijk.
Je haakt een aantal lossen. Dan haak
je de volgende toer met vasten. Als je
2 vasten in 1 losse haakt
(een aantal keer achter elkaar)
krijg je een krul.
Dat heb ik gedaan. Na de krul
haakte ik steeds 1 vaste
in 1 losse. Dan krijg je weer
een recht gedeelte.
A knitted and crocheted mouse.

 <<<<< Ik wens jullie een fijne week toe! >>>>>
*****
***
*

7 opmerkingen:

  1. Ah, hij is echt schattig! Of is het een zij? Leuk die staart ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig muisje.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In één woord: geweldig! Dit is het meest schattige muisje dat ik ooit heb gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig!
    Leuk blog, ik ben volger geworden ;)
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk is dit muisje er rolt soms zomaar iets schattigs van je naald :o)
    Ik ga je volgen leuk om je blog te lezen.

    groetjes KK

    BeantwoordenVerwijderen