vrijdag 25 februari 2011

Mijn wens, een appeltaart en een patroon van een blaadje

Tatadaaaaaa....... hier is mijn grote wens. Hoeft niet perse in deze vorm. Mag ook een caravan of een blokhut of zoiets zijn. Maar zo'n schaftkeet is toch ook wel erg leuk. Dan wordt het een haakkeet in plaats van schaftkeet. Ik zou hem wel schilderen. Een natuurlijke kleur groen, zodat hij een beetje in zijn omgeving opgaat, maar wel met een klein roze accentje. Maar blauw is ook mooi, zoals de luiken van de huizen in Frankrijk of het Griekse blauw. En ik maak gordijntjes voor de ramen. Voor de deur een houten trapje en een veranda.
Als ik de poort naast ons huis openzet kan ik hem zo de tuin in trekken. Tafel erin, een stoel, bankje met kussentjes, leuke lamp, naaimachine, kasten met heel veel laatjes voor al mijn lapjes, knoopjes, kraaltjes, wolletjes en alle andere frutsels, koffiezetapparaat, koelkastje. Ik hoef het huis bijna niet meer in. Nu manlief nog overhalen!
Mijn laatste vrije dag vandaag. De krant gelezen en wat huishoudelijke dingen gedaan. Een bloemetje gehaakt. De dochters zijn thuis, zoon heeft een loge en manlief is werken. Mijn moeder kwam op de koffie en bracht een overheerlijke appeltaart mee.
Hieronder het gehaakte bloemetje met blaadjes.

Het patroon van de blaadjes is als volgt:
10 lossen haken. Toer 1: sla 1 losse over, 1 vaste in de achterste lus van elk van de volgende 9 lossen, 3 vasten in de achterste lus van de vaste aan het einde, (aan de andere kant van de 10 lossen verder haken) 1 vaste in de achterste lus van elk van de volgende 7 vasten, keren.
Toer 2: 1 losse, sla de eerste steek over, 1 vaste in de achterste lus van elke volgende 7 vasten, 3 vasten in de achterste lus van de vaste aan het einde, 1 vaste in de achterste lus van elk van de volgende 7 vasten, keren. Toer 3: 1 losse, sla de eerste steek over, 1 vaste in de achterste lus van elke volgende 7 vasten, 3 vasten in de achterste lus van de vaste aan het einde, 1 vaste in de achterste lus van elk van de volgende 5 vasten, keren. Toer 4: 1 losse, sla de eerste steek over, 1 vaste in de achterste lus van elk van de volgende 5 vasten, 3 vasten in de achterste lus van de vaste aan het einde, 1 vaste in de achterste lus van elk van de volgende 5 vasten, afkanten.

Dit patroon komt uit het boekje van Helen Jordan, Reliefpatronen haken. Succes!

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke wens heb je, en ik zie het ook helemaal voor me. Ik kom erbij zitten als het mag, hahaha.

    Fijn weekend, groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, een Pipo wagen, ja, ik zie het ook helemaal voor me. Geweldig, lijkt mij ook wel wat! Die taart is zeker al op, ziet er erg smakelijk uit! Heb net het linkje Wildbreien bekeken... moet zeggen met grote ogen van verbazing, wat leuk zeg! Daar wordt de wereld inderdaad een stukje vrolijker van!

    Fijn weekend, groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh mag ik dan op vakantie komen om te haken ?
    Dat zou leuk zijn .....!

    Fijn weekend
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, mijn dochter van 10 en ik hebben maanden gedroomd over een leuk pandje dat hier in de stad te huur stond, we zouden er een mooie-dingenwinkeltjes beginnen en zij zou dan voor de koffie zorgen en muffins voor de klanten bakken. Voor mij was het echt een droom, zij had geloof ik nog wel de ijdele hoop dat het ooit echt zou kunnen. Ze was dan ook echt een beetje sip toen het pandje opeens verhuurd bleek. Onlangs las ik in de krant dat het wijncafé dat nu in ons pandje zat gaat verhuizen en dat het pandje weer leeg komt. Het zal altijd een droom blijven want mijn hypotheek kan ik vast niet met de opbrangst van mijn dromen betalen maar toen ik jouw stukje las moest ik wel lachen....ik ben niet de enige met dergelijke dromen dus!

    En als jij je caravan, haakkeet of wat dan ook gaat exploiteren kom ik graag op de housewarming :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat je de keet zo vol hebt zitten met mede haaksters, super gezellig, stukje appeltaart erbij en mooie bloemetjes haken.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig dat jij die wens ook hebt....
    Hier staat in de tuin inmiddels een schaftkeet....
    Helaas moesten we hem helemaal afbreken.... We hadden gehoopt dat het "geraamte" goed was gebleven (heeft lang dienst gedaan als tijdelijke schuur tijdens de verbouwing.... Hadden hem gekocht om een huisje van te maken, toen de verbouwing zich aandiende en dus de keet dienst deed als schuur)...
    Nu zijn we drukdoende met de weder opbouw....
    We zijn al een heel eind....
    Maar op het moment is het weer er niet naar om hem verder af te kunnen werken.... Jammer! Want het inrichten kan bijna beginnen en de details aan de buitenkant.... Wat dat betreft mag het voorjaar wel komen!

    Wat een Heerlijke Appeltaart zeg!
    Hmmmm, die heeft vast gesmaakt....

    Ik wens je een Mooi Weekend....

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hiiiiiiiiii..

    wat leuk. Ik zal je vertellen..ik zag een advertentie hier en kon er eentje ophalen..3 hoeraatjes..ben er zo blij mee.. Kijk maar op mijn blog als je dat leuk vindt.. Die van mij is van binnen wit nu met allerlei kleurtjes en net klaar nou ja, bijna..en ik ben er superblij mee..Dus pse je manneke ff lief aankijken..suk666
    ben benieuwd

    Groetjes uit La Douce France

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik wil er ook een maar mijn man wil niet

    BeantwoordenVerwijderen