maandag 21 februari 2011

Patroon bloem met drie kleuren

Ik heb deze bloem met drie kleuren gehaakt. Het patroon komt uit het boekje Woningdecoratie van Phildar, editions Marie-Claire. Ik heb het patroon een beetje veranderd.

Patroon: haak 6 lossen en sluit deze met een halve vaste tot een ring. Toer 1: 1 losse, 11 vasten in de ring en sluiten met 1 halve vaste op de losse. Toer 2: 2 lossen, *3 lossen, 1 steek overslaan, 1 stokje op de volgende steek*, 5 maal herhalen dan 3 lossen, 1 halve vaste op de 2e losse in het begin. Toer 3: 1 losse, daarna in elke boog: 1 vaste, 1 half stokje, 5 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste, 6 maal herhalen dan 1 halve vaste op de 1e losse in het begin. Nieuwe kleur, toer 4: 1 losse, *5 lossen, 1 stokje waarbij je horizontaal met de haaknaald van rechts naar links rond het stokje van de 2e toer gaat*, 6 maal herhalen dan 5 lossen en eindigen met 1 halve vaste op de losse in het begin. Toer 5: 1 losse, daarna in elke boog: 1 vaste, 1 half stokje, 7 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste, 6 maal herhalen dan 1 halve vaste op de losse in het begin. Nieuwe kleur, toer 6: 1 losse en daarna op elke volgende steek 1 vaste. Afhechten.

Succes!!

13 opmerkingen:

  1. Oei, die is leuk!! Heb het patroon gelijk gekopieerd, die ga ik een keer uitproberen.
    Bedankt! Mooie kleurtjes ook!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik heb hem gekopieerd....ga hem ook zeker proberen !

    Thxss
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel, ik ga hem zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verhaal over juf Hurkmans en je twee inktvissen.
    Je bloemen zijn mooi, er zit echt diepte in.
    Fijne week, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hannie,
    Hele mooie blog heb je. Ik ga zeker snel weer eens neuzen.
    Ik heb wat op mijn blog geplaatst voor jou, het is een soort award. Kijk maar of je het leuk vindt. Ik zie je reactie wel tegemoet.
    Groetjes Céline
    http://ollebolenmuis.blogspot.com/liebster-blog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom via 'moois van me'! Wat een geweldige patronen! dank je! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi bloemetje, dankjewel voor het patroontje.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi,

    Wat een mooie bloem heb je zeg! Was op zoek naar een bloem om een slinger te haken en ga hem zeker proberen.
    Thanks!

    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In een keer gelukt! Dank je wel! 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  10. http://handmadebymargaretha.blogspot.nl/2013/02/gootsteenzeefje.html

    gehaakt en dan de achterkant als voorkant gebruikt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke bloem!!

    Nu mee bezig

    staat straks op: www.hobbymar.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen