zondag 6 februari 2011

Dankjulliewel

Wilma, Marina, Fenny, Willy, Janusje en Annemie bedankt voor jullie berichten! Nieuwe volgers, welkom! Als ik jullie adressen krijg stuur ik jullie een gelukspopje

Mijn weblog is nog niet af, het kost altijd meer tijd dan je denkt. En omdat we gisteren in de Efteling waren, kwam er niks van om aan mijn weblog te werken. Het was er weer sprookjesachtig mooi. We zaten in achtbanen, zweefmolens en de carrousel. We zagen elfjes, kabouters in huisjes, de sprookjesboom en lange Jan met oorwarmers en een sjaal. We aten pannenkoeken en dronken cappuchino. Er was veel wind, maar het was droog en gelukkig stonden we niet in ellenlange rijen.
2 dochters en 1 zoon (die de andere kant op kijkt) in het schip
2
bovenkant zweefmolen Efteling
Twee weken geleden haakte ik veel bloemetjes. (Op mijn vorige weblog www.hakenenzo.web-log.nl staan foto's, hieronder wat nieuwe.) Klavertjes vier volgens het patroon in het boekje Heerlijk Handwerk, Haken. Ik kwam ongeveer dezelfde bloemetjes tegen op www.ing-things.blogspot.com.

Het patroon wat ik gebruikt heb is als volgt: maak van 5 kettingsteken een ring door de laatste steek met een halve vaste aan de eerste steek vast te maken. Toer 1: 1 losse, 13 vasten in de ring, 1 halve vaste in de eerste steek. Toer 2: 1 losse, 1 vaste in de volgende vaste, * 4 lossen, ** 2 maal omslaan, steek de haaknaald in de volgende steek, omslaan, trek 1 lus door, (omslaan, trek 2 lussen door) 2 maal **, herhaal vanaf ** tot ** nog 2 maal in dezelfde steek, omslaan, trek de 4 lussen door, 3 lossen, 1 vaste in iedere van de volgende 2 vasten (1 blaadje is nu af), herhaal vanaf * 3 maal (dan heb je vier blaadjes), haak 6 lossen voor het steeltje, keer, haak een halve vaste in iedere steek, dan een halve vaste in de eerste steek van het bloempje en hecht af.



6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe blog, ziet er mooi uit! Beetje te laat voor de leuke gelukspoppetjes, da's pech. Maar wat zijn die klavertjes leuk als slinger! Ze zijn evengoed leuk, maar dit is veel leuker dan van die papieren driehoeken door de kamer, haha!
    Bedankt voor je linkje, zal je nieuwe blog ook even in mijn linkenlijst zetten. Enneh, dat scalpeermesje is best link (alweer een link...), is zeker oppassen geblazen.

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een gezellige dag zo te lezen, al heerlijk dat het droog was en geen lange rijen.
    Die rij klavertjes is weer leuk.
    Lief dat je me een gelukspoppetje toe wilt sturen.
    Ik zal mijn adres doorgeven.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat ik een gelukspoppetje krijg! Ik mail je mijn adres.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk dat ik een gelukspoppetje krijg , een beetje geluk is altijd welkom , hopelijk lukte het mij om mijn adres door te sturen , lieve groetjes vanuit Turnhout , Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Ikl heb mijn adres doorgestuurd via de mail,
    (welke in je profiel staat) ik hoop dat het over komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zijn ze!
    Overigens heb ik het boekje ook gevonden....
    Hij is echt leuk!

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen